358.jpg

Οι μαθητές του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «ΠΑΡΑΓΩ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ» με τα κουπόνια του διαγωνισμού της Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης αγόρασαν χρήσιμα υλικά και σκεύη για τα εργαστηριακά τους μαθήματα.

antapo 

01

Διδακτικοί στόχοι

Οι μαθητές να:

  1. γνωρίσουν τον τρόπο δημιουργίας καθαρού νερού από λασπόνερα.
  2. συνειδητοποιήσουν τη σημασία του νερού για τον άνθρωπο και τη φύση.
  3. ενημερωθούν ότι το νερό αποτελεί έναν φυσικό πόρο, ο οποίος δεν είναι ανεξάντλητος.
  4. ευαισθητοποιηθούν για την υδατοοικονομία, αυξάνοντας την επίγνωσή τους πως απλές δράσεις μπορούν να μειώσουν τη σπατάλη του νερού (στόχος των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη).
  5. κατανοήσουν τον φυσικό κύκλο του νερού μέσα από δραστηριότητες όπως το πότισμα των φυτών.
  6. αντιληφθούν τις διαφορετικές μορφές του νερού (στερεά, υγρή, αέρια) μέσα από τη δράση.
  7. διασφαλίσουν ένα κλίμα φιλίας και συνεργασίας μέσα από εποικοδομητικές συζητήσεις μεταξύ των μαθητών/τριών και των καθηγητών.

Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα:

Η δράση αυτή συνδέεται με τα μάθηματα της Γεωπονίας και της Χημείας.

Υλικά που χρειαζόμαστε:

02α

1. Ένα διαφανές μπολ

2. Ένα μικρό ποτήρι

3. Κολλητική ταινία

4. Λασπόνερο

5. Πλαστική μεμβράνη

6. Χαλίκια

7. Φως του ηλίου

Διαδικασία:

1. Μετά από μια βροχερή μέρα μαζέψαμε λασπόνερο από τον κήπο του σχολείου μας.

03α

2. Βάλαμε το ποτήρι στο κέντρο του μπολ.

04α

3. Ρίξαμε το λασπόνερο μέχρι η στάθμη του να φτάσει στο μισό του ύψους του μικρού ποτηριού.

05α

06α

07α

4. Καλύψαμε το άνοιγμα του μπολ με την πλαστική μεμβράνη και τη στερεώσαμε με κολλητική ταινία.

08α

09α

10α

5. Τοποθετήσαμε χαλίκια στην πλαστική μεμβράνη ακριβώς πάνω από το φλιτζάνι.

11α

6. Κατόπιν πήγαμε το μπολ στον ήλιο, μέσα στο θερμοκήπιό μας, για μια ημέρα και την επόμενη μέρα παρατηρήσαμε το αποτέλεσμα.

12α13α

Παρατηρήσεις

Το νερό εξατμίζεται (από υγρό γίνεται αέριο) εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας αφήνοντας τη βρομιά στον πάτο του μπολ. Κατόπιν το νερό που βρίσκεται στην αέρια κατάσταση (υδρατμοί) συμπυκνώνεται (υγροποιείται, δηλαδή μετατρέπεται από αέριο σε υγρό) στην πλαστική μεμβράνη και κυλά στο μικρό ποτήρι.

Το νερό είναι πλέον καθαρό!! Φυσικά δεν το πίνουμε, αλλά μπορούμε να ποτίσουμε τα λουλούδια μας (όπως και κάναμε).

14α15α

16α

Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Παράγω – Καταναλώνω – Ανακυκλώνω», οι μαθητές παρασκεύασαν βρώσιμες ελιές δύο τύπων, «Ελιές σε άλμη» και «Πράσινες Ελιές ξιδάτες», με καρπούς που είχαν μαζέψει οι ίδιοι σε συνέχεια της δράσης «Ελαιομάζωμα στην αυλή του σχολείου μας», με σκοπό να διατεθούν στο Χριστουγεννιάτικο bazaar του σχολείου μας.

Η βρώσιμη ελιά είναι ένα προϊόν το οποίο προέρχεται από την ειδική επεξεργασία μερικών ποικιλιών της ελιάς (Καλαμών – Αμφίσσης – Θρούμπας). Ο ελαιόκαρπος τοποθετείται σε ειδικούς χώρους με άλμη, υφίσταται ζύμωση και μετά από λίγες εβδομάδες είναι έτοιμος να δοθεί για κατανάλωση.

IMG 20171116 115840αIMG 20171205 104122αIMG 20171211 084329α

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Οι μαθητές να:

  • διαχωρίσουν τους καρπούς από τα φύλλα, ώστε τα φύλλα να τοποθετηθούν στον χώρο κομποστοποίησης
  • διαλέξουν τους υγιείς καρπούς από εκείνους που είναι προσβεβλημένοι από τον δάκο
  • μάθουν τα βήματα παρασκευής βρώσιμων ελιών
  • παρασκευάζουν διάλυμα άλμης για την συντήρηση των ελιών
  • προσέχουν ώστε όλες οι ελιές να είναι εμβαπτισμένες μέσα στην άλμη
  • χρησιμοποιούν διάφορα αρωματικά φυτά (ρίγανη, θυμάρι) για προσθήκη ξεχωριστού αρώματος και γεύσεως
  • συνειδητοποιήσουν την αξία της κομποστοποίησης μέσα από το σύνθημα «τίποτα δεν πάει χαμένο»

IMG 20171211 085451αIMG 20171211 104559αIMG 20171214 095846α

Οι μαθητές μας, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Παράγω – Καταναλώνω - Ανακυκλώνω» με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση υλικών που δεν χρησιμοποιούνται πλέον, δημιούργησαν κατασκευές για το Χριστουγεννιάτικο Bazaar του σχολείου μας, δίνοντας νέα μορφή και χρήση σε υλικά όπως, διάφορα CD, μπουκάλια και παλιά περιοδικά.

20171103 111615α20171103 111626α20171108 112001α

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Οι μαθητές να:

  • συνειδητοποιήσουν ότι το κάθε αντικείμενο ξεχωριστά μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί με διαφορετική χρήση από την αρχική
  • δημιουργήσουν νέες κατασκευές συνδυάζοντας και συνθέτοντας με διαφορετικά υλικά από αντικείμενα που δεν χρησιμοποιούνται πλέον
  • μάθουν πώς να μειώνουν τα απορρίμματα, υιοθετώντας στάσεις και δράσεις με σεβασμό στο περιβάλλον
  • ευαισθητοποιηθούν πάνω στο πρόβλημα των απορριμμάτων, αποτελώντας παράδειγμα ως υπεύθυνοι πολίτες της κοινωνίας
  • οργανώνουν την δράση του Bazaar
  • υιοθετήσουν συμπεριφορές αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας γνωρίζοντας ότι μέρος των εσόδων του Bazaar θα χρησιμοποιηθεί ως βοήθημα σε οικογένειες συμμαθητών τους που έχουν ανάγκη.

20171206 141232α20171205 103751α20171120 094335α20171108 121208α20171206 141248α20171114 104216α20171114 104222α

 

Please publish modules in offcanvas position.