Τάξη: Α’ Γυμνασίου
Διδακτικό Αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
Διδακτική Ενότητα: Φροντίζω για τη διατροφή και την υγεία μου
Αναφερόμενοι στη σημασία της υγιεινής και μάλιστα, της μεσογειακής διατροφής, οι μαθητές αναζήτησαν χωρισμένοι σε ομάδες, τα οφέλη δύο προϊόντων, κατεξοχήν ελληνικής παραγωγής, του ελαιόλαδου και του πρόβειου γιαουρτιού και τα αποτύπωσαν μέσα από επίθετα και ουσιαστικά που τα χαρακτηρίζουν. Στη συνέχεια, δημιούργησαν δύο αφίσες με φράσεις και προτάσεις που σχημάτισαν, για να αναδείξουν τις ιδιότητες των δύο προϊόντων.
Διδακτικοί Στόχοι:
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, έγινε προσπάθεια:
1) να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα υγείας και διατροφής.
-
2) να διακρίνουν ουσιαστικά από επίθετα και να κατανοήσουν τη λειτουργία των επιθέτων στο λόγο.
-
3) να ανιχνεύσουν στα κείμενα του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών, επίθετα τα οποία αναφέρονται στη διατροφή.
-
4) να παραγάγουν προφορικό και γραπτό λόγο εμπλουτισμένο με τα επίθετα που συνέλεξαν.
-
5) να διαχωρίσουν σε τρεις κατηγορίες τα επίθετα που αναζήτησαν, σε σχέση με τα προϊόντα: οφέλη, χαρακτηριστικά, συσκευασία.
-
6) να σχηματίσουν περιγραφικό λόγο με φράσεις και προτάσεις.
-
7) να συνεργαστούν ώστε να σχεδιάσουν μία αφίσα που θα προβάλλει και θα διαφημίζει επιτυχώς το προϊόν της ομάδας.
Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι μαθητές κατανοούν τη χρησιμότητα των επιθέτων στον περιγραφικό λόγο και μαθαίνουν βιωματικά να χρησιμοποιούν επίθετα για την προβολή μιας ιδέας, μιας έννοιας, ενός προϊόντος στην καθημερινότητα. Η συνεργασία των μαθητών σε ομάδες λειτούργησε θετικά και αποδόθηκαν στα έργα, το προσωπικό στοιχείο και η δημιουργικότητά τους.
Δραστηριότητα:
Οι μαθητές δημιουργούν δύο αφίσες – διαφημίσεις για δύο κατεξοχήν ελληνικά προϊόντα: το ελαιόλαδο και το πρόβειο γιαούρτι με κολλάζ από φράσεις-μότο, χρώματα και εικόνες.